Happy new year met Zon, strand en surfen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sandra Heijs - WaarBenJij.nu Happy new year met Zon, strand en surfen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sandra Heijs - WaarBenJij.nu

Happy new year met Zon, strand en surfen

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 Januari 2017 | Australië, Byron Bay

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Hoe dit voor mij was? Hier kom ik zo op terug.. laten we dingen vooral chronologisch proberen af te werken, want ik maak zoveel mee, efkes mn buukske dr bij pakken.

Mijn vorige update eindige in Noosa. Daar heb ik nog 2 nachten gezeten en me prima vermaakt. Sommigen noemen Noosa ook wel 'amazing', maar dat was het nou ook weer niet. Alhoewel, de coastal walk was dat wel! Heerlijk een paar uur in mn eentje langs de kust geslenterd en een wilde koala gezien!!! Zo leuk! Of had ik dat al gezegd? Weenie meer, maar zo leuk was t dus :D

De laatste 2 avonden in Noosa kon ik me weer even jong voelen, gezien er een hele groep 18-jarige Brisbanse gasten op mijn kamer en de kamer naast me sliepen.. Heb me eerlijk gezegd prima vermaakt met deze jonge gastjes en wat nieuwe drankspelletjes geleerd, altijd gezellig! Ik heb wel zeer zorgvuldig het onderwerp 'leeftijd' vermeden, just in case.

De laatste dag naar Mount Coolum gegaan om daar een berg te beklimmen. 'It will be easy' they said... Het was een leugen! Oke het was dan niet mega ver, maar in deze hitte is alle minimale lichaamsbeweging al aanleiding tot een hoeveelheid vochtuitstoot waarmee bosbranden geblust kunnen worden... maarrr, ik voelde me wel heerlijk voldaan! Ik had de smaak van het lopen die dag te pakken en vond het een goed idee om overal net wat meer te lopen. Eenmaal op het strand aangekomen trok deze zonnesteek weer enigszins weg en vond ik het een goed idee om te gaan liggen en geen stap meer te verzetten. Later sloot een Nederlands meisje ook nog even aan en daarna het goede plan om een Woolworths (supermarkt op te zoeken). Ik wist immers nog wel ongeveer waar deze was. Het plan was om zo lang mogelijk in de bus te bljiven zitten en dan ergens op de knop te drukken waar het ongeveer in de buurt was. Dat deden we. We drukten. Maar de bus, die stopte niet. Neen. De bus reed vervolgens nog 10 minuten verder en onze google maps sprong van 10 minuutjes lopen naar uiteindelijk 55 minuten lopen vanaf het Hostel.. Terwijl we aan het uitvogelen waren hoe we dit het beste konden oplossen, stopte onze bus ineens dan toch recht voor de deur van een Woolworths! Een andere weliswaar, maar ook dat werd opgelost doordat we op de terugweg gratis met de bus richting hostel mee mochten. Opgelooost!

Volgende dag op naar Brisbane voor oud en nieuw. Zowel dag 1 als dag 2 sliep ik met een groep Aziaten op de kamer, en ja, daar is toch wat minder makkelijk contact mee te maken. Gelukkig ben ik ondertussen al eventjes onderweg en heb ik al wat gezellige contacten gelegd. S avonds dus weer even een appje 'hee, biertje doen?' en kon ik vervolgens aansluiten bij een Whitsundaysmaatje die nu ook in Brisbane was. Jugs voor 9 dollar maakte het een prima opwarmertje voor de volgende dag: oudjaarsdag.

Oud en nieuw was top! Het was niet zoals ik had verwacht, geen bizarre feestavond tot 7 uur s ochtends, maar het was Top! (Let op de hoofdletter t). Eerst met Elise (Nederlands) de stad verkend en gebruik gemaakt van de gratis ferry. Was niet superboeiend, maar het was gratis en het was warm dus het was fijn.
Heel raar om hier oudjaarsavond door de stad te lopen. Geen sjiek geklede mensen, maar veel nog in hun zomer/strandoutfit. Geen dronken groepen mensen over straat, want da mag nie hier. Als een stel tieners werd het dus drankjes in het park. Eerste vuurwerk om half 9 gekeken en met een flesje wijn weer terug, dat is immers een stuk betaalbaarder dan in een bar wijn bestellen... Heerlijk met een wijntje, eigen muziek, heerlijk weertje en mensen kijkend in het park, dat was gewoon genieten. Van al die wijn moet je plassen en het leek ons leuk om dat in het megasjieke hotel te doen aan de rand van het parkje. Nonchalant stapten wij naar binnen en we voelden meteen dat we hier niet helemaal op onze plaats waren. De wc deur trokken we open en daar stonden 3 strakke, opgedirkte vrouwen die ons nog net niet 25 cent betaalden voor het bezoek aan het toilet.

Op naar het vuurwerk waar Mark weer een paar van de vorige avond bij de Southbank stond te wachten. Gezellig groepje van nederlanders en een duitser en duitser/belg/vanalles ;) 12 uur vuurwerk: ik was gelukkig! Met de slechte verbinding die er was nog wel mijn vader en Laura op beeld gezien, traditiegetrouw moest ik namelijk wel mijn ouders even nieuw jaar wensen om 12 uur!! :) En toen was er de lagoon.. met 's nachts nog 25 graden was dit wel heeeel aantrekkelijk om een duik te nemen dus daar lagen we op 1 januari om een uur of geen idee, jurkjes uit en heerlijk zwemmen. Yess, kheb genoten van de hele avond :D

De volgende dag met onze brakken koppen een poging ondernomen om sushi te gaan eten, maar die waren allemaal dicht :( Gelukkig genoeg andere prima plekken om te eten!

Na Brisbane ben ik gaan couchsurfen in Surfers Paradise. Mijn goeie god, wat een huis had die gast! Ik had me eigen gigantische kamer met eigen badkamer... oeioeioeiiii dat zag er prachtig uit! 2 avonden is er heerljik voor me gekookt en heb ik mn kleren weer even fatsoenljk kunnen wassen. Surfers Paradise was ook mjin eerste surfervaring!!!
Nu heb ik normaal niet zo'n aanleg voor sporten en is mijn balans ook niet top. Ik was dus heel bang dat ik de slechtste zou zijn en gewoon niet op kon staan, maarrrrr na al die pilates lessen was het dan toch een wonder dat ik....... nee grapje, dat was dus ook zo, ik was veruit de meest rukke surfster van de groep. Steeds als ik me als een Pamela Anderson met mn board door de golven waanden en zo;n 2 meter was gelopen werd ik vervolgens door een golf compleet de andere kant op gegooid en was ik een met het zeewier. Dat staan ging dus ook voor geen meter, omdat ik nou eenmaal motorisch gestoord ben en mijn lichaam compleet ongecontroleerd op dat surfboard heb staan. Op en neer, Op en neer, waarbij het neer duidelijk de overhand had. Maarrr gelukkig zjin foto's momentopnames en heb ik dan nog enkele foto's kunnen tonen die leuk zijn om terug te kijken. De rest blijft in mijn geheugen, en die van de instructor maar die woont toch ver weg.

En dan.. Byron Bay... moeite moeten doen om daar te komen want alles was fully booked! Na alle goede verhalen over deze plek moest ik er toch echt heen en uiteindelijk gelukkig toch nog wat betaalbaars kunnen krijgen. En gelukkig zeg, wat een heerlijk plekje! Hier was Lauren ook weer die ik dus al weer een paar keer eerder had gemeet en zij was met drie andere gezellige nederlanders waarmee we de 1e 2 dagen hebben doorgebracht. 1e nacht was wijn, bier en bij deze info wil ik het graag laten. Het was gezellig!

In Byron samen met Lauren nog eens een lesje genomen. Superleuk, we hadden een minigroepje: 4 mensen met 1 instructor, dus bijna priveles. Het koppeltje wat ook meedeed was erg leuk en de instructor was top. Hij heeft met wat persoonlijke aanwijzingen voor elkaar gekregen dat ik iets langer bleef staan, dus dat was al helemaal super. met onze kekke dutchiecolorshirts (we mosten oranje dragen) hebben we een heeeeerlijke ochtend/middag gehad!
Gister de lighthouse opgezocht, met een prachtig uitzicht en turtles gespot, woehooeee :D Na 3 avondjes biertjes doen, vonden we het de laatste avond wel eens prima om op de bank te ploffen met film en chocola. En wat was dat even fijn..

Nu aan het wachten op de bus om naar Yamba te gaan.. geen idee wat ik daar van moet verwachten, maar we gaan het zien :)

Ik ga even eten halen en aftersun opsmeren. Tot de volgende x maar weer!! :D

Liefs :)

Ps. Ik houd het weerbericht in Nederland bij en ik moet zeggen dat me dat niet zo trekt.. ik heb daarom besloten een maandje later thuis te komen en nog even bij nieuw zeeland op bezoek te gaan. Ik zie jullie in april wel weer wanneer de lente is begonnen!

  • 08 Januari 2017 - 10:08

    Lauren:

    'En bij deze info wil ik het graag laten'. Hahaha wat een mooi stuk. Net als jij! Heerlijk je weer te zien, wat een top tijd samen met jou! Geniet nog lekker verder en tot ziens ergens in Nederland. Dikke kus!

  • 08 Januari 2017 - 12:27

    Sandra Heijs:

    Hahaha ;) Lief!! Geldt zeker andersom :D Thanxx en we gaan elkaar zien in NL, Dikke kus terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 04 Nov. 2016
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 5391

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 03 Maart 2017

All by myself: Down Under it is!

Landen bezocht: