Heading the highlights - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sandra Heijs - WaarBenJij.nu Heading the highlights - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sandra Heijs - WaarBenJij.nu

Heading the highlights

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 December 2016 | Australië, Noosa Heads

Woohoooo! Ik zit heel vrolijk achter de PC, want heb zojuist een couchsurfadres in de Gold coast gevonden, heel tof!

Sinds de laatste keer dat ik wat heb getypt heb ik veeeeel gedaan.
Ik probeer het kort te houden!
Allereerst: geskydived in Mission Beach, waaaaaahh oh my buddha! Dat was echt iets waarvan ik achteraf dacht, ja dit stond op mijn Bucket list. Echt 'e'en van de vetste dingen die ik tot nu toe heb gedaan. Vallend uit een vliegtuig, landen op het strand in de volle zon, amazing!
Op de grond was ik minder nerveus dan ik dacht, maar hoe hoger we kwamen, hoe meer het zweet me uit brak. Ook mijn guide merkte dat en wilde er nog wel een schepje bovenop doen.. ik sprong als laatste uit het vliegtuig, waardoor ik iedereen voor me als sneeuwvlokjes weg zag waaien. Eenmaal op het randje vroeg de guide: ready!? ' Yes ready!' En jump! Hahaaaaa grapjeee. Facking hell.. 2e x sprongen we wel echt en wat een onbeschrijfelijk gevoel!! Het was veel te snel voorbij, maar gelukkg hebben we de foto's en video nog die ik helaas nog nergens op een pc heb kunnen zetten.

Na mission beach richting Magnetic Island, waar ik een Koala kon vasthouden (jeeeej!) en een slang (minder jeeeej!). Daar een paar Nederlanders en Engelsen ontmoet die ik verderop in mijn reis nog vaker zou tegenkomen. Zij hadden het idee om een autootje te huren en ik kon aansluiten. Ipv mijn geplande stranddagje werd het een dagen 4wheeldriven met open dak op een prachtig eilandje, loved it :D S avonds met moeite een tentje kunnen vinden die nog open was om wat te eten en de eigenaar was daarna zo vriendelijk om ons bij een ander hostel af te zetten waar we nog wat biertjes konden doen. Ik word enorm enthousiast van alle dieren die ik hier zie en nog nooit van gehoord had, maar als ik dan vervolgens de hond van diezelfde restauranteigenaar mag vasthouden wordt ik minstens net zo enthousiast! Nothing beats an oldfashioned dog ;)

Volgende stop was Airlie beach van waaruit ik naar de Whitsundays zou gaan op een zeilboot. De 2 Engelsen zaten ook op de boot en gelukkig kon ik van hen wat zonnebrand lenen, want voorbereid als ik gewoonlijk ben had ik deze in mijn grote backpack laten zitten :) En gezien de zon hier redelijk sterk is en ik geen zin had om terug te keren als een zongedroogd tomaatje was deze zonnebrand zeer welkom. Met een licht katertje van de dag ervoor stapte ik op de boot met 2 anti-zeeziek pillen achter de kiezen, ik weet tegenwoordig immers wel beter na de waterfietstocht in Albufeira en het duiken in Thailand! De Whitsundays tour was gaaf, heel gaaf!
De eerste dag naar Whitehavenbeach, zoooooo mooi! Mooiste strand ooit gezien, hoewel de verrassing voor mij wat minder groot was omdat ik vele foto's en verhalen al had gehoord. Opnieuw kwam mijn grootste gebrek weer naar voren, ik had namelijk mijn telefoon op bed laten liggen op de boot ipv in mijn tas. Geen mogelijkheid tot foto's dus.. Gelukkig genoeg anderen om me heen met camera's en ik kreeg van een Nederlands bootmaatje wat foto's toegestuurd, die wsl nog 10x mooier waren dan dat mijn telefoon gedaan zou hebben!

'S avonds was heerlijk. Stel je voor: Plusminus 25 graden, op een zeilboot met een licht briesje, water helemaal stil en dan de lichten van de boot uit: POW! dikkevette sterrenhemel en nee niet zoeen met van die plakkers aant plafond. Ohja en een megaknappe guide die daar rondliep, ook niet verkeerd. Iedereen kon een yogamatje pakken om op het dek te slapen, gezien ze beneden het broeikaseffect op kleine schaal aan het nabootsen waren.. wat een hitte! Ik wist uiteindelijk 4 yogamatjes te bemachtigen waardoor het iets minder hard sliep. Mensen die mij kennen weten dat ik zacht uitgedrukt niet zo goed ben in vroeg op staan, maar nu was 4.30u wakker worden het meer dan waard! Zo gaaf, wakker worden met de zonsopgang met prachtig uitzicht over het water.

Die dag nog 2x gaan snorkelen. Kheb gezocht naar turtles als koopjesjagers na het faillisement van de V&D, maar niks gezien :( Maar wie weet komt mijn tijd nog, ik wil er een onder water zien! Het snorkelen ging volledig in stingersuit, om het risico op een dodelijke steek van een jellyfish te voorkomen. Ook mijn gezicht is half bedekt met die duikbril, maar toch wist een jellyfish mij precies op mn lip te raken. Ik voelde me even Kim Kardashian na een goede botoxbehandeling, maar er was niks te zien en na 10 minuten was de meeste pijn ook weer weg.

De volgende dag de Nederlanders en Engelsen weer gezien en even bij de lagoon gechillt. Eind vd middag samen met Lauren de nachtbus richting Rainbow beach. Dat was best een end, en na 15 uur slaapacrobatiek kwamen we, uitgeruster dan we dachten aan in Rainbow beach: de uitvalsbasis voor de Fraser Island tour.
De ochtend begonnen met een kop koffie en een facking berg beklommen (oke heuveltje, maar t was om 9u sochtends al bloedheet) om wat naaiwerk te laten verrichten. Dit soort dingen kan ik echt waarderen. We kwamen bij een aziatische naaister die we nooit hadden gevonden als de vrouw van het cafeetje ons niet gewezen had. Klaar terwijl u wacht en daarna op het strand geploft.
Ik spring even door naar de Fraser tour, want die was gaaaaaf!
Ik zat met 2 Schotse meiden, 2 Engelsmannen en 3 zweedse meiden in de 4wheeldrive auto, op weg naar 2 nachten in een tent op fraser en crossen op het strand en door de ' bossen'. Ik was best nerveus voor het rijden maar na 10 seconden dacht ik, yesss dit wil ik de hele dag doen! Ik had de eer om een weg te rijden met gigantische kuilen en ja, dan vind ik het toch leuk om iets meer gas bij te geven en de achterbank wakker te schudden. Bij mijn volgende rijbeurt wilde iedereen maar al te graag zover mogelijk voorin ;)
Ondanks dat ik een superleuke groep had, vond ik het wel wat lastig dat het allemaal samenreizigers waren. Dan merk je dat je net even wat minder makkelijk bij iemand aanhaakt, hoewel dat meer aan mijzelf lag. De avonden waren geweldig!! De eerste avond een simpel spelletje, waarbij je of een opdracht moest uitvoeren, of moest drinken. Binnen no time deed iedereen mee en werd de Goon rijkelijk gevloeid.. Was ook nodig want er lagen geen matjes in de tenten. Wilde je slapen, moest je jezelf dus wel een soort van drogeren. 2 geweldige avonden gehad op Fraser met een topgroep en prachtige dingen gezien. De ochtend na terugkomst van Fraser was 1e kerstdag. Nu geef ik er niets om dat ik niet thuis ben of dat ik niets speciaals doe, maar alles was ook meteen echt helemaal dood daar. Ik kreeg een megaleuk filmpje van thuis wat me heel goed deed, maar door alles bij elkaar voelde ik me voor het eerst ook echt kut. Ook het tijdsverschil werkt dan niet echt mee, gezien niemand te bereiken is voor skype. Ben terug gegaan naar het hostel en zodra ik met mijn boekje aan het zwembad ging liggen kon ik weer genieten van de rust. Ook kwamen er snel wat mensen bijliggen dus het was gelukkig van korte duur.
S middags met een spanjaard en een engelsman gaan sandboarden. Zo sportief en gebalanseerd als ik ben eindigde poging 1 in een complete zandhapperij. Tegen verwachting in bleef ik bij de volgende poging wel staan! Woohoooo, look at me, queen of the sand! Oke, dat ik 1 km per uur ging, dat zeggen we er dan niet gewoon niet bij.

Zoals ik al zei was Rainbow beach helemaal dood met 1e kerstdag, maarrrr gelukkig had iemand ontdekt dat er een Indiaas tentje nog open was. Daar met een paar gaan eten met heerlijke wijn die hij had kunnen overkopen van een paar australiers. Ik had namelijk die dag ervoor een doos van 4,5 liter Goon gekocht, maar waarbij niet werd verteld dat ik 1e kerstdag niet in de fridge kon waar ze m voor mij wel wilde bewaren. Er staat in Rainbow dus nog steeds een doos GOon met mijn naam erop: Sandra, room 107 voor degenen die er nog komen, proost!

Ondertussen zit ik in Noossa. Ik had verwacht dat het veel rustiger zou zijn, maar dit is de meeste drukke plek die ik tot nu toe heb gezien. Gister op mijn hostelkamer kwam er al snel een Nederlandre binnengelopen die wilde gaan surfen en me uitnodigde om mee richting strand te gaan. Nooit op een plank gestaan, maar ik neem wel een board mee en probeer wat. Maar mijn goeie god, dat strand was veel te druk.. Om te voorkomen dat ik mensen het ziekenhuis in zou meppen met mijn surfboard heb ik m maar niet gebruikt. Dan stond het iig nog wel cool zo lopen met een surfboard zou je denken.. maar nee, niet als je arm net te kort is om dat ding te dragen en je met de grootst mogelijke moeite dat ding omhoog hijst en probeert het slaan van mensen te voorkomen.
Wel bij nog een nederlandse en een engelsman op het strand aangesloten die hij al kende en dat was erg gezellig. Ik ben vaak de oudste als ik hier reizigers tegenkom, maar dat hielp me gisteravond helemaal niets... in australie zijn ze namelijk nogal streng in het naleven van de alcoholwetgeving. We gingen in de pub de mealdeal doen, pizza met een biertje. Maarrr zonder id, geen mealdeal met bier! En ja, laat ik nu een hostel hebben 30 minuten lopen van het centrum af.. nouja dan maar even snel met de bus terug. Grapje. Er ging geen bus meer. Facking 30 minuten heen en 30 minuten terug gelopen om mijn paspoort te halen, HEB IK M GEEN 1X MEER HOEVEN LATEN ZIEN!!! Maar goed, tis vakantie, tis oke, er was goon en het was nog lang gezellig....... savonds gedronken aan t strand (ssst mag eigenlijk niet) en later op de avond liep er een jongen met gitaar voorbij. Nou hou ik echt van gitaar en al helemaal met wijn op t strand dus ik riep m om een stukje te spelen, dat had ik beter niet kunnen doen... hij kon maar 1 nummer maar eerlijk gezegd, nee ook dat nummer kon ie niet. Mijn stralend gezicht en wsl ook dat van de anderen ging in 1 sec van stralend naar, nouja verzin zelf maar een beeld erbij.. we probeerden het nog te redden door ook zelf mee te gaan zingen ipv dat alleen hij zong, maar ook dat mocht niet baten. Tsja, soms maak je foute keuzes in t leven, maar kheb dr nog wel helemaal dubbel om gelegen de volgende dag!

Vandaag even wasje gedaan en zo maar eens richting het national park, dat schijnt wel de moeite te zijn. Heb mn highlights weer even kunnen delen en hopelijk weer tot snel :D

Liefs, Sandra

  • 28 December 2016 - 12:55

    Mariella :

    Hoi Sandra
    Geniet ze heerlijk verder. Ik geniet van jou reisverslagen.

  • 28 December 2016 - 15:07

    Marinka:

    Heeeeerlijk die avonturen! Beetje vervelend van de jellyfish steek en t vergeten paspoort (maar dat gebeurt je ook nooit meer

  • 28 December 2016 - 15:32

    Harrie:

    Tof verhaal Sandra!
    Geniet van je verdere reis! Ik lees later graag weer je avonturen, als ware het een soort spannend stripverhaal! :-)

    Enjoy! En alvast een leuke jaarwisseling toegewenst!

    Grtz, Harrie

  • 29 December 2016 - 14:23

    Annie:

    Ha Sandra, wat een belevenissen. Geweldig te lezen hoe je geniet van alle spannende en mooie avonturen. Alvast een fijne jaarwisseling, waar dat ook moge zijn en een tof en gaaf (om met jouw woorden te spreken, ha ha) 2017. Lieve groet, Annie

  • 31 December 2016 - 17:10

    Freek Noten:

    Hoi Sandra,
    ik wens jou een te gekke jaarwisseling down under. Geniet ervan!
    Ik lees je verhalen met veel interesse.

    Greets,

    Freek Noten

  • 05 Januari 2017 - 03:38

    Sandra :

    Thanx voor jullie leuke reacties :) Tis heerlijk! Probeer binnenkort weer even een update te doen hier :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 04 Nov. 2016
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 5384

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 03 Maart 2017

All by myself: Down Under it is!

Landen bezocht: